Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.03.2011 13:15 - Поръчка до Вселената.........
Автор: djud Категория: Други   
Прочетен: 5179 Коментари: 4 Гласове:
5



или историята на един хотелиер !

/ четиво за бизнесмени и за всички други :))) /

              Незнам дали случайно не сте чели " Поръчки до Вселената " от Бербел Мор, но съм сигурна, че тези , които са я прочели ще кажат :
" Това са пълни глупости ! ".
А аз ще кажа :
" Ами ако е вярно ? Някой пробвал ли е , за да твърди обратното  ? "

Признавам си - и аз не съм пробвала. Но идеята е, че можеш да си поръчваш разни неща и Вселената ти изпълнява желанията :)))
И затова Ви предлагам да вземем да направим една групова ПОРЪЧКА !
А ако се изпълни - уверявам Ви, че животът ни ще стане много хубав !
Нека всички си поръчаме по един такъв РАБОТОДАТЕЛ :

Историята на един хотелиер


За просперирането на хотела, ключова роля играе мениджърът на хотела. Той определя курса на развитие и решава всички важни въпроси, свързани с неговия имидж. Затова решихме да ви разкажем една истинска история, достойна за възхищение, макар и трудна за подражание... Особено по нашите ширини.

Величието не се постига лесно, но ето един човек, който става известен сред колегите си, благодарение на своята гледна точка за това как трябва да се ръководи един хотел.

Северино Гомес от 30 години работи като хотелски мениджър. По време на своята работа е обиколил 14 държави, в които е имал възможност да се запознае с тънкостите на професията в различните краища на света. “Именно работата ми на толкова много и различни места ми помогна да натрупам опита, който имам. За съжаление през годините твърде често попадах на недобри мениджърски подходи, които не даваха желаните резултати.”
Затова когато застава начело на хотел Есперанца (разполагащ с 56 стаи и апартаменти) в Кабо Сан Лукас, Мексико, той въвежда нови правила за управление, които по повечето стандарти биха изглеждали меко казано странни.
Гомес искал да предостави най-доброто хотелско обслужване на своите гости и сега, когато е постигнал целта си -погледите се обръщат към него. Всички си задават въпроса как е успял и каква е формулата на успеха.

Отговорът се крие в управлението на персонала

Той залага на естествените отношения към служителите, мисли и се грижи за тях както никой друг. Персоналът наброява 485 души и всички те знаят, че имат голям късмет да работят със Северино Гомес.
“Ако искаме да сме най-добрия хотел в света, то персоналът първи трябва да повярва, че това е така”- казва той. Неговата стратегия работи успешно вече девета година.

За да бъдем по-конкретни, нека ви кажем, че през годините
текучеството на персонала е сведено под 1 % годишно
,защото Гомес прави всичко възможно да запази дори най-трудните за работа хора в екипа си. 
         - Той наема социални работници да помагат на самотните майки, които работят там. 
              Когато гост има нужда от медицинска намеса, той го упътва към местната болница, с която е сключил договор,
в замяна на това те пращат доктор до хотела веднъж на две седмици, който да се занимава със здравословните проблеми на персонала.
“Щом служителят знае, че може да ти има доверие - той е готов на всичко за теб. Затова и правя всичко възможно да им помогна - така те са спокойни и вършат работата си много по-добре.”
              Много важно е персоналът да говори английски език. Затова
Гомес основава училище по английски и наема 3 учителки, които по цял ден посрещат нови групи служители и ги обучават да говорят и разбират перфектно езика на своите гости. Преподавателите имат по 4 500 часа уроци годишно, а разходите са за над 80 000 долара.
Гомес се смее и казва: “Това може би е най-голямата школа по английски език в Мексико”.
Така служителите се учат не само на езика, но и на лоялност, честност и уважение. Резултатът е, че 80 % от “учениците” преминават завършващия тест от първия път, а
само през миналата година 96 души от екипа са били повишени .
             -     Северино Гомес е човек на семейните ценности. 30 април е денят на детето в Мексико и той прави парти за служителите и техните деца. 
             -      Децата на персонала ходят в едно и също училище, за което той е набрал средства, за да бъде ремонтирано, като са осигурени всички учебници и помагала за учениците. 
                  Той купува 2 минибуса (по 180 000 долара всеки), за да транспортира служителите от и до домовете им.
                  Към заплатата всеки, работещ в Есперанца, получава процент от оборота на хотела. 
                      Мениджърът е въвел и друго правило -
той може да увеличи за даден период заплатата на служител, ако прецени, че човекът има нужда от допълнителни средства, за да живее нормално.

Гомес наистина е вдигнал летвата много високо, но той споделя:
“Казвам на служителите си, че съм бил в много и все големи хотели по света, които харчат милиони за подобряване на базата, но не правят нищо, освен задължителното за персонала и затова те не могат да са добри колкото нас. Защото ние постигнахме целта си да предоставяме най-доброто обслужване в света.”


 Екип на сп. “твоят БИЗНЕС”
16 Юни 2008
http://www.tbmagazine.net/statia/istoriyata-na-edin-khotelier-otvd-okeana




Гласувай:
5
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. baimomchil - Той човека не е открил топлата вода
18.03.2011 13:37
Просто е комбинирал всички възможни стимули за персонала, което е важно за бизнес зависещ основно от квалификацията на персонала:

- Процент от печалба или бонуси.
- Социална политика - училището/докторите и транспорта
- Повишаване на квалификацията - уроци по английски
- Забавления - т.нар. Тимбилдинги

Ми нищо ново реално ама печалившо комбинирани.
цитирай
2. djud - Да, нищо ново,
18.03.2011 13:44
но колко от нас могат да се похвалят с такъв работодател, или по-точно - с такова отношение към работещите ?
цитирай
3. kasnaprolet9999 - Нашите бизнесмени се стремят да ...
30.03.2011 12:03
Нашите бизнесмени се стремят да съкратят възможно най-много разходите си за персонала, как да очакваме тогава качествена продукция или добро обслужване.
цитирай
4. djud - Те дори ще са най-доволни,
30.03.2011 12:10
ако ние им плащаме на тях , че ходим на работа :(((((
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: djud
Категория: Други
Прочетен: 296009
Постинги: 61
Коментари: 591
Гласове: 672
Архив
Календар
«  Февруари, 2018  
ПВСЧПСН
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728